Upload Selfie

Upload Selfie

Wanneer de deelnemers aankomen wordt hen gevraagd verbinding te maken met het -- BuzzMaster -- wifi en om hun naam, en eventueel bedrijfsnaam, in te voeren. Er wordt ook gevraagd om een selfie te uploaden! De deelnemers kunnen op dat moment een selfie maken en uploaden, een foto uit hun galerij gebruiken, een willekeurige afbeelding gebruiken, of niets uploaden en dan krijgen ze een willekeurige avatar toegewezen. Nadat ze een selfie hebben geüpload, kan iedereen zien hoe alle selfies zichzelf verzamelen op het grote scherm. Deelnemers kunnen met hun eigen selfie op hun smartphone spelen door erop te klikken, en de selfie daardoor op het grote scherm zien bewegen. Het is een geweldige manier om het systeem te introduceren, wat te lachen en het ijs te breken.

Netwerken

Netwerken

Netwerken kan heel eng zijn voor sommige mensen, en niet iedereen die je ontmoet tijdens een netwerkevent is een nuttige toevoeging aan je adresboek. Daarom hebben we een matchmaking feature ontwikkeld om het ijs te breken, en mensen met dezelfde interesses te vinden. Allemaal zonder dat je op een vreemde af hoeft te stappen. Het systeem berekent de beste matches en biedt deelnemers individueel advies voor matching. Je kan het zien als een soort Tinder voor netwerken.
Matching heeft 5 eenvoudige stappen om deel te nemen:
1. Beantwoord enkele vragen over jezelf en upload een selfie om je profiel te maken.
2. Blader door alle profielen om te zien met wie u de hoogste beoordeling hebt die overeenkomt met.
3. Overeenkomen met alle profielen die voor u interessant lijken, en bekijk "Uw wedstrijden".
4. In "Your matches" betekent twee gekleurde puzzelstukjes dat je een gemeenschappelijke match hebt. Eén gekleurd puzzelstukje betekent een gedeeltelijke match.
5. Als je een (gedeeltelijke) match hebt, kun je gaan chatten om elkaar in real life te vinden!

Open Vragen en Comments

Open Vragen en Comments

Met deze feature kun je er precies achter komen wat iedereen in het publiek denkt. Stel een vraag aan het publiek, laat ze hun antwoord invoeren, en zie alle meningen en antwoorden op het grote scherm verschijnen! Er zijn veel verschillende manieren om dit toe te passen. In bijna alle features is er een mogelijkheid om te comments te integreren. Het kan er dus uitzien als een groot live messageboard, of je kan zien wat de mening is van een bepaalde doelgroep binnen je publiek d.m.v. de datavisualisatie features. Staafgrafieken, clusters, cirkeldiagrammen, teaching tool of BuzzMaster maps, om er maar een paar te noemen.

Multiple Choice Vragen

Multiple Choice Vragen

Wilt u een specifieke vraag of uitgangspunt beantwoorden? Ga dan voor de meerkeuzevragen. Gebruik ze om de demografische gegevens van het publiek in kaart te brengen (werk, leeftijd, geslacht, aantal jaren in het bedrijf, enz.). Of tijdens een paneldiscussie (mee eens - niet mee eens - in dubio) en zie de stemmen tijdens de discussie veranderen. Of pijl de mening van het publiek over bepaalde kwesties met een poll. De antwoorden op deze vragen kunnen op dezelfde efficiënte en duidelijke manier worden gevisualiseerd als de open vragen.

Staaf Grafiek

Staaf Grafiek

De data die ingevoerd wordt door het publiek kan bij BuzzMaster op heel veel mooie manieren gevisualiseerd worden. Allereerst hebben we de staafgrafieken. Antwoorden op multiple choice vragen, een stelling, of een ander vraagstuk kunnen op deze manier gevisualiseerd worden. Deze staafgrafieken zijn ook te customizen naar de wensen van de klant. Verschillende kleuren, afbeeldingen en opmaken zijn mogelijk in overleg met jouw BuzzMaster. Ook mogelijk in combinatie met de comments feature.

Cirkel Diagram

Cirkel Diagram

Een cirkeldiagram is de meest efficiënte feature om antwoorden op meerdere vragen tegelijkertijd te visualiseren en segmenteren. Op basis van deze data is het mogelijk om de demografie van een specifieke doelgroep weer te geven. Vindt bijvoorbeeld iedereen die salesmanager is, tussen 33 en 49 jaar oud, en een vrouw, en vraag hen om hun mening. Super handig als je het publiek wilt gebruiken als een grote focusgroep, maar ook toepasbaar op vele andere manieren.

Clusters

Clusters

Clusters is de duidelijkste manier om te visualiseren hoeveel deelnemers een bepaald antwoord hebben gekozen. Nadat ze een antwoord hebben gekozen, zweeft hun selfie naar het overeenkomstige antwoord op het grote scherm. Geweldig om te gebruiken tijdens een paneldiscussie of brainstorm, omdat deelnemers tijdens een debat of brainstorm van gedachten kunnen veranderen als ze net meer informatie over het onderwerp hebben gekregen. De beste manier om dat te zien is met clusters, omdat je een selfie van het ene antwoord naar het andere kunt zien zweven. Vanwege het gebruik van selfies kunnen ze ook zien welke antwoorden hun mede-deelnemers gaven en een gezicht op het antwoord plaatsen.

Quiz

Quiz

Ga voor de quiz als je gegarandeerde interactie wilt op je event! De vragen kunnen van alles bevatten: anekdotes over collega’s, muziek vragen, vragen over hoe een product werkt, de missies en visies van een bedrijf, alles wat je kan bedenken. Deelnemers kunnen individueel en in teams meedoen. De teams kunnen verdeeld worden op twee manieren: Deel het publiek op in verschillende groepen gebaseerd op vragen die ze eerder in het programma al beantwoord hebben, op beroep of woonplaats bijvoorbeeld. Of stel de vraag aan het publiek om zich in teams te verdelen door bepaalde zones in het publiek een kleur te geven. Mensen moeten dan aangeven wat de kleur is van hun vak. Dan krijg je bijvoorbeeld team blauw, geel, groen en rood. Aan het einde van de quiz kan er een individuele winnaar én een groepswinnaar bekend gemaakt worden. De individuele winnaar hoeft niet perse in het winnende team te zitten. Jantje uit team rood kan dan de individuele winnaar zijn, terwijl team geel heeft gewonnen. Het is, naast dat het leuk is, ook een goede oefening in samenwerking voor het publiek.

Stemmen

Stemmen

Stem op een deelnemers die een bepaalde wedstrijd kunnen winnen, de beste stad om in te wonen, de belangrijkste aspecten van een bepaalde baan, letterlijk alles wat je kan bedenken. Het is mogelijk voor deelnemers om één stem te hebben, of om ze punten te laten verdelen over meerdere deelnemers/antwoorden. De stemmen kunnen ook een weegfactor hebben, waardoor sommige stemmen meer meetellen dan andere stemmen. Super handig voor award shows en focusgroepen.

Sorteren & Scoren

Sorteren & Scoren

De perfecte manier om te meten wat het publiek van de sprekers, het BuzzMaster systeem of het event zelf vinden. Deelnemers vullen een cijfer in d.m.v. een slider op hun smartphone, en het gemiddelde is op de slider graphic op het scherm te zien. Met deze feature kan je ook meer dan alleen scoren, gezien de schaal niet van 1-10 hoeft te zijn. Er kan bijvoorbeeld gevraagd worden hoeveel de deelnemers uit zouden geven aan een marketingbudget voor een bedrijf met een bepaalde omzet. Het is mogelijk om de highs tegen de lows te meten, of om mensen uit het publiek pikken om te vragen waarom ze een bepaald cijfer hebben gegeven.

Buzzmaster Maps

Buzzmaster Maps

BuzzMaster Maps is een leuke, visueel verbluffende functie die je op vrijwel elk evenement kunt gebruiken. Wanneer de deelnemers een vraag krijgen zoals: 'Waar kom je vandaan?', 'Waar woon je?', 'Welke plaats staat bovenaan de lijst met vakantie bucketlist?' Of 'Welk deel van de wereld genereert de meest economische groei volgens jou?' krijgen ze een landkaart op hun smartphone te zien waar ze een locatie kunnen pinpointen. Elke soort landkaart kan gebruikt worden: wereld, continenten, land, regio, stad, of zelfs kleiner als je wilt. In elke gewenste kleur of opmaak.

Teaching Tool

Teaching Tool

Geografische kaarten gebruiken is slechts het begin van wat er gedaan kan worden met de mapping feature. Bijna elke afbeelding kan in het systeem worden geladen. Dit betekent dat het ook een afbeelding van het menselijk lichaam kan zijn, een gedetailleerde afbeelding van een automotor, een bouwplan, alles waar je naar een locatie kunt wijzen eigenlijk. Van toepassing voor geneeskunde studenten die de locatie van een specifieke ader proberen aan te wijzen, automonteurs die de radiator onder de motorkap van een auto moeten vinden, om een stamboom of bedrijfshiërarchie visualiseren en nog veel meer. The sky’s the limit!

Wordcloud

Wordcloud

WordCloud is een dé manier om in één oogopslag te zien wat het publiek denkt. Op deze manier zijn de woorden die de deelnemers in de comments feature gebruikten op het grote scherm te zien. Hoe vaker een woord wordt gebruikt, hoe groter het op het scherm wordt weergegeven. Maak gebruik van WordCloud en zie wat het publiek echt bezig houdt.

Wordfinder

Wordfinder

WordFinder is een leuk spel om met het publiek te spelen dat je kunt gebruiken om ze ook nog iets te leren! Je kunt er bijvoorbeeld heel wat marketingtermen in verwerken en zien hoeveel termen je publiek van marketeers kan vinden. Deelnemers kunnen hun antwoorden intypen op hun smartphone, en nadat je het publiek wat tijd hebt gegeven om het spel te spelen, kun je alle antwoorden op het grote scherm laten zien. Zodat de deelnemers kunnen zien hoeveel ze goed hebben.

AVG Proof

AVG Proof

Het doel dat we hebben met het verzamelen van gegevens van BuzzMaster gebruikers is om een open discussie te voeren tijdens evenementen. We willen het publiek een stem geven, en onze klant een kans om deze gegevens te analyseren. Wanneer het duidelijk is wie de afzender van een bepaalde comment is, zal er ook veel meer een open sfeer zijn tijdens evenementen. Daarom kiest BuzzMaster ervoor om mensen te laten inloggen met hun echte naam. We bieden echter wel de mogelijkheid om in te loggen met een alias. Soms is de netwerkfunctie ingeschakeld, en gebaseerd op de ingevoerde data kunnen we het publiek verbinden met andere deelnemers door ze te matchen. BuzzMaster slaat namen en andere gegevens op voor maximaal 2 weken. Nadat we de data over hebben gedragen wordt deze elektronisch vernietigd.