Verkennend Vooruit

Samen met de Mauritskliniek hebben we de toekomst onderzocht.

De opdracht die we van de Mauritskliniek kregen was het creëren van duidelijkheid te creëren over wat de kernwaarden van het bedrijf zijn met als einddoel om die mee te nemen in de te ontwikkelen toekomststrategie.  

De uitdaging was om de deelnemers actief mee te laten doen en toch voor een online periode van 2 uur betrokken te houden. Wij hebben dit kunnen realiseren door een goede verhaallijn voor de klant te ontwikkelen en de gerelateerde inhoud naar voren te laten komen via in-depth interviews en vragen naar en van het publiek via de Buzzmaster audience engagement tool. 

Concept

Verkennend Vooruit

Opdrachtgever

Mauritskliniek

Diensten

Conceptontwikkeling
Buzzmaster
Presentatie
Podcast
Productie

De aanpak

 

Voorbereidend gesprek met de klant waarin wij de verhaallijn duidelijkheid hebben gekregen, een agenda hebben ontwikkeld voor de webinar opnames, en de ontwikkeling van een aantal interactieve momenten met de BuzzMaster-tool.

Dit werd gevolgd door de ontwikkeling van het draaiboek. Dit hield ook in dat we gesprekken met de sprekers zijn aangegaan om de inhoud van de gesprekken in de verhaallijn te laten passen zonder dat dat de kwaliteit van hun eigen inhoud zou aantasten.

Daarnaast hebben we gekeken naar welke tools het beste zouden passen voor dit verhaal waardoor wij hebben de een combinatie van een webinar, de BuzzMaster audience engagement tool, en een aansluitende podcast zijn gekomen wat resulteerde in een interactief en onderhoudend webinar. Deze werd gevolgd door een vlotte podcast die iedereen in zijn of haar eigen tijd kon beluisteren. 

 

De uitwerking/het resultaat

 

Een solide productie met een sterk inhoudelijk verhaal waardoor de klant hun boodschap duidelijk over kon brengen en het publiek genoten heeft EN iets heeft geleerd over wat de Mauritskliniek van plan is met de input. 

De verhaallijn liep als een rode draad door de interviews en presentaties van de sprekers wat ervoor heeft gezorgt dat je als deelnemer echt een inhoudelijke beleving meemaakte.

Wij dachten aanvankelijk, “Twee uur!?!?! Dat is wel lang.”, maar kregen in de feedback to horen dat dit juist wel meeviel. Normaal gesproken adviseren wij een webinar van maximaal een uur of vijf kwartier maar niet meer. Wij keken naar de klant, het thema, en de deelnemers en dachten het gevonden te hebben. Het was een thema dat zowel de klant en de deelnemers, die allemaal werknemers waren, na aan het hart ligt. Iets waar ze veel om geven, passie voor delen, en nog beter willen maken. Dan wil je wel iets langer blijven zitten. 

 

 

De feedback van de klant

 

Na elk event hebben wij een kort gesprek met de klant om feedback te krijgen die wij kunnen gebruiken om ons volgende event nog beter te maken. De Mauritskliniek was echt razend enthousiast. Eigenlijk klopte alles voor de Mauritskliniek. Ze vonden dat wij de opzet van het evenement zo hadden gemaakt dat ze niet alleen hun boodschap duidelijk over konden brengen maar ze konden, en dit was erg belangrijk voor de Mauritskliniek, ook informatie ophalen bij alle deelnemers. Het hele traject vanaf eerste contact tot de evaluatie was makkelijk in de communicatie, de ontwikkeling en uitwerking van het verhaal, en een fijn afronding. 

 

 

 

Deel

quote-img

Ons eerste digitale event voor al onze medewerkers, bedacht, georganiseerd en uitgevoerd door BuzzMaster was een enorm succes. Echte professionals met creatieve ideeën en perfecte uitvoering.

Nanda de Gier

Mauritskliniek

Nieuwsgierig?

Neem contact met ons op