Van Middelste Kind Tot Superheld
Van Middelste Kind Tot Superheld bij de Klanten Service Federatie
Van Middelste Kind Tot Superheld bij de Klanten Service Federatie
Tijdens Corona is er natuurlijk ook veel veranderd. Veel mensen werken thuis, burnouts schijnen vaker voor te komen, maar er gebeuren ook goede dingen, betrokkenheid wordt alleen maar belangrijker bijvoorbeeld. Hoe gaat de klantenservice branche om met deze uitdagingen? Hoe staat het met de klantenservice branche?
Klantenservice. Tot een aantal jaar geleden, en nu soms ook nog, was het vaak een vervelende ervaring om als klant klantenservice nodig te hebben. Je werd onpersoonlijk behandeld, het klantenservice traject als je inbelde via een telefoon voelde als een slecht opgezette speurtocht waar je “kies A tot en met Z”-vragen moest beantwoorden en dan nog moest hopen om een levend iemand aan de telefoon te krijgen, of je kreeg (helaas is deze er nog best vaak) een chatbot die zo makkelijk was om om de tuin te leiden dat het bijna weer leuk werd.
Dat is allemaal veranderd! Over de laatste jaren, je merkt het zelfs in de Amsterdamse horeca, is klantgericht te werk gaan enorm in de spotlight en heeft het ook ontzettend goede ontwikkelingen doorgemaakt.
BuzzMaster heeft al eerder met KSF gewerkt maar dat betekent uiteraard niet dat het gesneden koek is en dat we minder ons best hoeven te doen. Integendeel! Hoe hou je je publiek betrokken, wat is er nieuw, welke nieuwe functies kunnen we gebruiken?
Het contact tussen KSF en BuzzMaster is warm en goed. Dat geldt ook zo voor de presentator van de dag, Rens de Jong. Juist omdat wij allemaal vaker hebben samengewerkt gaat de voorbereiding snel, en goed. Het draaiboek neemt vorm, de vragen worden bedacht, er wordt nog wat heen en weer gemaild om de puntjes op de i’s te zetten. En dan…
Het draaiboek is gemaakt, de vragen bedacht, de gesprekken gevoerd, en nu is het tijd voor actie!
In een gezellige studio in het oosten van het land gebeurde het. Het KSF Jaarcongres 2020, zoals alle evenementen nu anders dan anders; het werd een heuse talkshow, met ontzettend sterke inhoud van leuke, interessante gasten die stuk voor stuk voorlopers zijn in klantcontact/klantenservice. Corona heeft veel veranderd ook in deze branche, maar wat opviel is dat juist deze branche erg goed was in het snel schakelen en een enorm aanpassingsvermogen hebben!
Via BuzzMaster kwam de vraag binnen of ze nu het gevoel hebben dat ze “van middelste kind tot superheld” werden gezien. Een klinkende “Ja” was daarop het antwoord.
En wij begrijpen wel waarom.
Leuke klant + goede sprekers + goede presentator + BuzzMaster = sowieso winnen.