6 tips om jouw evenement er uit te laten springen

Interactie en het creeren van een "buzz" tijdens evenement is dé trend de komende jaren. De grootste nachtmerrie van elke eventmanager is een zaal vol mensen die onderuit gezakt zitten. Met deze tips krijg ook jij het publiek op de banken.



1. Een event is als een startup
Spring eruit tussen het geweld van al die events die er al zijn. Een evenement neerzetten is als het beginnen van een startup. Wees onderscheidend en bedenk: wat is ons Unique Selling Point? Dat doe je met unieke sprekers, uitzonderlijke locaties en interactie technologie.
2. Het publiek is koning
Elk event draait om het publiek. Vraag jezelf dan ook af: waarom komen de deelnemers naar mijn event? Als het publiek geinspireerd wilt raken, zorg daar dan ook voor. Dat kan met presentaties van succesvolle sporters of ondernemers.
Is het doel van het evenement om verschillende sectoren meer met elkaar te laten samenwerken? Zet daar dan ook de eerste stap toe op jouw evenement. Vergeet in alle creativiteit het publiek niet.
3. Het draait om de inhoud
Het publiek van evenementen is als een groep hongerige wolven naar kennis en nieuwe inzichten. In deze tijd van Twitter, Instagram en LinkedIn wordt iedereen bedolven onder een immens grote lading informatie. Schep orde in die informatie overload. Geef het publiek kleine brokjes met informatie en kennis; deel nieuwe inzichten alsof het een snack is.

4. Interactie + technologie = succes
Interactie en technologie zijn een wezenlijk onderdeel geworden van elke bijeenkomst. Dat wordt ook bevestigd in het rapport "Engaging Events 2016". Wil je echt zorgen voor die interactie: geef het een plaats in het programma, bedenk vooraf wat je eruit wilt halen en maak iemand verantwoordelijk voor de interactie.
5. Daten tijdens de borrel
De borrel is misschien wel het belangrijkste moment van elke bijeenkomst. Het is het ideale moment voor het publiek om ontspannen nieuwe contacten te leggen, visitekaartjes uit te wisselen en telefoonnummers te delen. Hoe zorg je dat het ook echt gebeurt?
Met een biertje of wijntje in de hand, zoeken de deelnemers over het algemeen de mensen op die ze al kennen. Maar je wilt het publiek vooral ook kennis laten maken met anderen. Koppel het publiek aan elkaar; aan mensen van een andere afdeling of uit een andere sector.
6. What"s next?
De dagvoorzitter sluit het programma af, het publiek gaat borrelen en wat dan? Bedenk wat er na de bijeenkomst gaat gebeuren met alle data, kennis en nieuwe inzichten die voorbij zijn gekomen. Geef het publiek het gevoel dat er ook echt naar hen is geluisterd. Maak extra content of open discussiegroepen op LinkedIn.
Met deze tips zorg je ervoor dat jouw publiek weer vol enthousiasme naar huis gaat.



  blog